Yılda 90 milyon dolar

Galatasaray'ın yeni stadı Türk Telekom Arena'daki doğu tribününün ikinci katına Ülker sponsor oldu. Kapasitesi 3 bin kişinin üzerinde olan bu bölüme Ülker Aile Tribünü adı verildi.
Haberturk'un haberine göre: "Galatasaray'ın isim hakkını 10 yıllığına Türk Telekom'a sattığı ve kasasına bu sürede 40 milyon dolar koymayı garantilediği Seyrantepe'deki stadyumunda tribün sponsorları da birer birer belli oluyor. Galatasaray cephesinden gelen son açıklamalara göre, Türk Telekom Arena'daki doğu tribününün ikinci katına Ülker sponsor oldu. Anlaşması geçen yıl yapılan, ancak şirketin, stadın kullanıma açılmasına kısa bir süre kala telaffuz etmek istediği bu anlaşmayla söz konusu tribün Ülker Aile Tribünü adını aldı. 'Stadın yola yakın olan ana tribünü' şeklinde tarif edilen bu kısımda seyirci kapasitesinin 3 bin kişiden fazla olduğu belirtildi. Yapılan açıklamalarda, anlaşmanın şimdilik 2 yıllık olduğu ve yıllık 2 milyon dolar civarında bir gelir elde edileceği ifade edildi.
KALE ARKASINI PEGASUS KAPATTI
Türk Telekom Arena'da kuzey tribünü olarak adlandırılan kale arkası tribünün sponsoru ise son yılların öne çıkan havayolu markalarından Pegasus oldu. Kapasitesi daha büyük olan Pegasus Tribünü için de anlaşmanın 2 yıllık olduğu ve yıllık gelirin yaklaşık 4 milyon dolar olacağı belirtildi.
Galatasaray, Ocak 2011'de kullanıma hazır hale gelmesi planlanan yeni stadında yer alan localar ve VIP tribünlerin isim sponsorluğu anlaşmasını da geçen yıl yapmıştı. Bu bölümlere Denizbank sponsor olmuş ve Denizclub uygulaması başlamıştı. Türk Telekom Arena'da 157 loca ve 4 bin 850 VIP koltuk bulunuyor. Bunların pazarlamasını ise 3 yıllığına ISG adlı şirket üstlenmiş durumda. ISG, Wembley Stadı ve Euro 2008 dahil 10'u aşkın projede 2 milyar dolar gelir elde edilmesine aracılık etmiş pazarlama şirketi IMG'nin iştiraki. Haziran itibarıyla locaların ve Batı kanat 2-B ve 3-D bloktakilerin tamamı ile diğer VIP koltukların yarısı satıldı. 3 yıllık satışlardan elde edilen bu gelir 75 milyon dolara yakın. 30 bin adet olması öngörülen normal kombineler ise henüz satışa çıkarılmadı.
2010-2011 futbol sezonunun ikinci yarısında Galatasaray'ın maçlarını oynamaya başlayacağı Türk Telekom Arena'nın toplam seyirci kapasitesi de yapılan son değişikliklerin ardından 52 bin kişiden 55 bin kişiye yükseltildi.
YILDA 90 MİLYON DOLAR KAZANDIRACAK
Galatasaray Spor Kulübü'nün 9 yıldır yayımladığı resmi dergisi Galatasaray'ın Haziran-Temmuz 2010 sayısında yer alan Galatasaray Finans Koordinatörü ve Stat A.Ş Genel Müdürü Ebru Köksal'ın röportajı da, Ülker ile yapılan sponsorluk anlaşmasını doğruluyor. Köksal'ın dergide yayımlanan açıklaması şöyle: "Doğu tribün 2. kat Ülker Aile Tribünü olacak. Anlaşması geçen sene yapıldı. Bir tribünün de isim hakkı sözleşmesi imzalanmak üzere; diğerleri için görüşmeler sürüyor."

SKORBOARDLARA DA SPONSOR

Köksal, statta iki skorboard olacağını, bunların da sponsorlar tarafından finanse edilebileceğini ifade ediyor ve monitörler ile LED reklam panoları için de bir ihale yapıldığını, en kısa sürede sonuçlanacağını belirtiyor.
Kombine, günlük bilet, stat isim hakkı, tribün isim sponsorluğu, stat reklam gelirleri, büfe ve otopark gelirleri ile futbol dışı aktivite gelirleri toplandığında Galatasaray'ın Türk Telekom Arena'dan elde edeceği toplam yıllık gelirin 90 milyon dolar civarında olması bekleniyor. "


DİĞER HABERLER

Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.