- 06 Ekim 2008
Tembel Skibbe
Bekten orta saha!
Hakan Balta diye bir oyuncu var, asla ve asla orta saha oyuncusu olamaz. İyi bir sol bek o kadar. Koca bir ilk yarı boyunca bir tek atak geliştirmediği gibi Ayhan'a ve oyuna en küçük bir katkısı olmadı. Bir pozisyonda Lincoln'e pası verdi, normal kanat oyuncuları bu topun ardından bindirme yaparlar ama Hakan bekledi. Çünkü o bir bek. Arda sakatlıktan çıkmanın çekingenliği ile oyuna bir türlü giremedi ama Kewell'ın yokluğunda alıştığı sol kanatta başlasaydı sıfır ataklı kanatta katkısı daha büyük olurdu. Ama Skibbe bu, her maç şapkadan tavşan çıkarmaya meraklı, şimdiki oyuncağı orta oyuncusu Hakan Balta. İlk yarıdaki görüntü oyunun hakkı Bursa'nındı. İkinci yarıda da pek değişen bir şey olmadı. Arda'nın golü ile biraz olsun kımıldayan Galatasaray pek çok pozisyon yakaladı ama golü bir türlü yakalayamadı. Tek organize atak gol pozisyonuydu. Onun dışında son günlerin başarılı oyuncusu Lincoln baskı üstüne geldiği anlarda ortalarda gözükmedi. Sakat Nonda katkı yapamazken Baros'un oyununu da bozdu.
Daha farklı olurdu
Ama yine en anlaşılmaz tercihler Skibbe'ye aitti. İkinci yarıda Arda'yı sola çekerek baştan yapması gereken doğruya dönen Alman hoca, sağ kanada Baros'u çekti. Hakan Balta'yı orta sahada tutma adına aldığı bunca risk, sonuçta bu maçın kaybının en büyük sebebi idi. Aydın madem oynayabilecek durumda, kadroya da almışsın, böyle bir maçta neden yararlanılmaz ki? Bursa takımı biraz şanslı olsa, biraz hızlı ataklarda son noktalarda akıllı davransalardı bu maçın skoru çok daha farklı olabilirdi. Milli maç arası ilaç gibi geldi, hem sakatların iyileşmesi hem de formsuzların forma girmesi için.