El Turistico!

Hikaye şöyle başlar: İspanyollar 'bir klasik' (El Clasico) demişler iki ezeli rakibin her sene tekrarlayan buluşmalarına. Sonra neredeyse tüm dünya ezberlemiş ve "El Clasico nedir?", "Bu rekabet nereden gelir?" "Katalan, Kastilyan kimdir?" gibi soruların cevapları akıllara kazınmış.

Şimdilerde ise Barcelona ve Real Madrid arasındaki rekabeti ve bu iki devin her buluşmasını tanımlamak için yeni bir kelime türetilmiş: El Turistico...
Futbolun güzellikleri uğruna peşine düştüğümüz FC Barcelona'nın, Madridliler'le 'kapışması'na tanık olabilmek adına Katalunya'da aldık soluğu ve El Clasico'nun nelere kadir olduğunu, derbi heyecanının Barcelona sokaklarında nasıl yaşandığını, sizlere farklı yönleriyle anlatabilmek için notlar aldık.

SAHADA BAŞKA SOKAKTA BAŞKA

İlk olarak şunu söyleyebiliriz: Barcelona ve Real Madrid arasındaki müthiş rekabetin saha içine yansıması ne kadar 'sert'se, saha dışına yansıması da bir o kadar 'yumuşak'.
Bu müthiş maçı yerinde izleyebilmek adına benimle beraber İspanya'ya gelen arkadaşlardan Real sempatizanı olanının El Clasico günü Barcelona sokaklarda Real Madrid formasıyla gezebilmesi, bu 'yumuşaklık' durumunu çok net biçimde ortaya koymuş oldu. Üstelik bizim arkadaş yanlız değildi, hatta ve hatta Barcelona'nın en turistik caddesi Las Ramblas'da olsun, Camp Nou etrafında olsun bir çok Real Madrid formalı futbolsever görmek mümkündü. Mevcut şartları ve böyle bir ihtimali Türkiye için, İskoçya için (Rangers-Celtic), Yunanistan için (Olympiakos-Panathinaikos) veya Arjantin için (Boca-River) düşünün ve kararı siz verin.
Bu Real sempatizanı 'cesur' arkadaşımızın işi stat içinde arkasına tribünleri alarak hatıra fotoğrafı bile çektirebildiğini de belirterek bu faslı kapayabiliriz! (Bkz. alttaki fotoğraf)

BİR MAÇTAN DAHA FAZLASI
Futbolseverler aşinadır büyük ihtimalle...FC Barcelona'nın sloganı "Mes que un club", Katalanca bir cümledir ve bu cümlenin anlamı "Bir kulüpten daha fazlası"dır. Daha önceleri de okuduklarımızdan, izlediklerimiz ve dinlediklerimizden az çok biliyorduk ama yaşayarak gördük ki El Clasico için yukarıda oluşturduğumuz ve aşağıda daha da açacağımız 'El Turistico' kavramının yanına bir de "Mes que un partit"i (Bir maçtan daha fazlası) eklemekte hiçbir sakınca yok.
Öyle ki, maç günü adımınızı sokaklara attığınız andan itibaren şehrin maçın havasına dakika dakika nasıl girdiğini görüyorsunuz. Bunu farketmenize yarayan en önemli unsurlardan biri, dünyanın dört bir tarafından bu maç için gelen turistlerin varlığı... Bu çıkarımı nesnel verilere dayandırmak için, Barcelona sokaklarında gün boyu yaptığımız gezilerden Camp Nou tribünlerinde geçirdiğimiz yaklaşık 3 buçuk saatlik dilimde gördüğüm ve aklımda kalan çok sayıdaki ülke bayraklarını sıralayabilirim: Cezayir, Avustralya, Türkiye, Japonya, Çin, Rusya, İngiltere, Suudi Arabistan, Hollanda, İtalya... Bir de aklımda kalmayanları, sadece bu maç için şehre gelen turistlerin binlere ulaşan sayısını, bu turistlerin Barcelona Store'da, hediyelik eşyacılarda, restaurantlarda harcadığı euroların tutarını hesaba kattığınızda yazının başlığını neden 'El Turistico' olarak attığımız da kendiliğinden ortaya çıkıyor.
BARCELONA KİMLİĞİ
FC Barcelona, kulüp kimliğini ve değerlerini resmi internet sitesinde özetle şöyle açıklıyor:
"İspanya veya dünya üzerindeki bir çok ülkede yaşayan insanlar Barcelona'yı özgürlüklerin ve demokratik hakların savunucusu olarak görür. Bu yüzden de Barcelona bir kulüpten daha fazlasıdır.
Kulübün İspanya dışındaki ülkelerden olan üye sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Bu sayının ve Barça'ya olan tutkunun şiddetle artması da kulübe bazı zorunluluklar getiriyor. Bu zorunluluk; Barcelona'yı"Bir kulüpten daha fazlası" sloganının gereklerini yerine getirmek, Barça'yı daha global bir yapıya büründürmektir."
Nitekim bu politika kapsamında da tıpkı Avrupa'nın diğer 'dev'lerinin yaptığı gibi kulübü dünyaya açıp özellikle Uzak Doğu'daki futbol 'açlığı'ndan profesyonelce yararlanan Katalan ekibi, Barça tutkunlarına bu "kulüp-müşteri" ilişkisini hissettirmeyip onların gönlünü okşayacak bir çok etkinlik düzenlemeyi da ihmal etmiyor.
Barcelona'nın izlediği bu politikanın ne kadar başarılı olduğu da, dünya üzerindeki milyonlarca kişinin Barcelona'ya bu kadar tutkuyla bağlı olmasından, Barça'yı ezeli rakibi Real'le karşılaşırken 'yanlız bırakmamak' adına binlerce kişinin Barcelona şehrine akın etmesinden, Messi korner direğine yaklaştığında patlayan flaş sayısından yani El Clasico'nun bir anlamda "El Turistico"ya dönüşmesinden de net biçimde anlaşılıyor aslında. (Bu pay sadece Barcelona'ya ait değil elbette... Gelecekte Madrid üzerine de bir araştırma yaptığımızda El Turistico'yu Real Madrid gözüyle de değerlendirme fırsatına erişebiliriz)
Aycan ÇEKİ / Fotomac.com.tr
twitter.com/aycanceki

DİĞER HABERLER

Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.