İsmet Tongo

spor@fotomac.com.tr

Heykeli dikilmeli

Hakan Şükür'ün geldiği ilk günden başarılarını alkışlamış, hatalarını da hep tenkit etmişimdir. Ancak o, kendi bildiği yoluna hiç sapmadan devam etmiştir. Ama Galatasaray'da ama Milli Takım'da. Ne kadar ilk varsa hepsini o başarmıştır. Yani, klası tartışılmayacak büyük bir anıt futbolcudur o. Gönderileceğini sezon başından beri bildiğini söylemiş. Ben de onun yurt dışına herhangi bir Müslüman ülkeye gideceğini çok daha erkenden biliyordum. Hatta eski çalıştığım gazetemde bunu yazmıştım. Mesele bu değil. Hakan futbolu bıraksa da bırakmasa da ona yapılması gereken 3 iş var: 1-Çok ciddi bir jübile düzenlenmeli. 2-Bütün dünyanın tanıdığı tek Türk futbolcusu olduğu için de Galatasaray'ın menajerliğine getirilmeli. 3-Yeni yapılacak Seyrantepe'deki stada kesinlikle Metin Oktay ile birlikte heykeli dikilmelidir. İnsanların 'Hayattayken heykeli dikilmez' diye bir şey yoktur. Ancak Galatasaray kulübü 'profesyonellikte duygusallık yoktur' lafını her zaman en çirkin haliyle uygulamıştır. Dilerim bu söz gerçek olmaz. Hakan için saydığım 3 madde uygulanır.

Terim süre istememeliydi
Fatih Terim, FIFA'dan kadro seçimi için süre daha talep etmiş. Ayıpladım onu... Ama bu işin böyle olacağı baştan belliydi. Bir teknik direktör hele hele de bu kişi Fatih Terim'se ve iki sene de ideal bir kadro kuramamışsa 'bu işi artık yapamıyor' demektir. Fatih Terim her turnuva, her hazırlık maçı öncesi açıkladığı telefon rehberi gibi aday kadro içinden eğer bir Milli Takım seçemediyse, yerini artık başka birine bırakmak zorundadır. Sayın Terim, her şeyi yapmalıydı ama FIFA'dan ek süre istememeliydi.

Tecil etmek de ne demek?
Sporculara askerlikte tecil müjdesi çıktı! Hazırlanan kanun teklifi meclise sunulacakmış. A Milli Takım kadrosunda yer alan Olimpiyat, Dünya ve Avrupa Şampiyonları ile uluslararası şampiyonalarda ilk 3'e giren sporcuların askerlik yaşı 38'e kadar tecil edilecekmiş. Buna da utandım. Bu ülkede imtiyazlı bir sınıf yaratılıyor. Vergi indirimine tabi bunlar, askerlikten kaçması için yasa hazırlananlar yine bunlar, okullarda ders görmeden sınıf geçenler yine bunlar... Sayın devlet büyükleri; bu ülkede hiç kimseye imtiyaz tanımaya hakkınız yok. Yeter artık! Toparlanın biraz. Dünyada büyük başarılar elde etmiş, spor dışında eğitimde bir sürü çocuk var. Acaba onların da askerliklerini uzatmayı düşünüyor musunuz?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.