Şirin Berber

spor@fotomac.com.tr

Yolun sonu

Döndü dolaştı yine teknik direktöre geldi sıra. Çok istedik fakat kurtaramadık hocayı. "İstikrar" dedik, sistemi oynayacak futbolcular yeni, takım alışacak, anlaşacaklar, oynadıkça doğru kadro bulunacak, ikili üçlü kontaklar oluşacak... Peş peşe sıraladık. Ama olmadı. Bu ülkede başka bir kulüp yoktur teknik adamına bu kadar sabretsin. "Dere geçerken at değiştirilmez"e takıldık. At boğuldu, ne yapalım... Başladığımız güne döndük. 2007 Ekim'iydi... Bu köşede ilk maç yazısının ana fikrinde "Vazgeç hoca, bu kadro bu tarz futbol oynayamaz" demiştim. Hoca devam etti. Sonra yeni yorumu "Hoca imkânsızı istiyor" diye geçmiştim... Derdimiz Trabzonspor, kişilerle işimiz olamaz. Bizimkisi sadece kulüp menfaatleri, hepsi o kadar...

Kale nasıl korunacak?
Çok bekledik çare bulur diye. Hücum işi kabul, kale nasıl kollanacak? Sorunun cevabını aradık. Maçın her anı baskı, pres olmuyor. Rakibin de bir gücü, planı taktiği var. "Topu kaptıktan sonraki 5-6 saniye çok etkili oluyorlar" diyor Nurullah Sağlam. Görüldüğü gibi insanlar kafa yoruyor, önlem alıyor. 5-6 saniye hepsi o kadar. Mesele anlaşılmıştır, sayın hocam bir hayal peşinde: "Maçın her anını gole ihtiyacı olan takımın uzatma dakikaları gibi oynamak." Vazgeçmiyor da. İtalyanlar alan savunması ile kupalara ambargo koydu. Hollanda, İspanya topu kendinde tutatarak zirvelere kondu. Bizim hoca başka bir şey oynuyor. Bir benzeri yok dünyada. 3 gün önce oynamışsın, rakip 5 orta saha 1 hücumcu ile sahada. İsaac, Yattara ile çıkıyorsun... Şu isimlerin savunma yapamayacağını görmüyor. 5-6 saniye üzerine taktiği kuruyorsun. Topla buluşma sayın 100 olsa toplam 10 dakika eder. Kalan 80'i hiç hesap etmedin mi hoca? Hesapsız maçların örneği çok. Geçen sene 0-3'lük Beşiktaş maçı, aynı şekilde Ali Sami Yen faciası. Şimdi de Gaziantep... Çok pozisyon bulduk ama kaybettik. O zaman "Kendine oynuyor" yakıştırmasına kızmayacaksın. Maçı, maçtan önce kafanda oynamayı becereceksin. Maç başladığı andan itibaren karşılaşmanın içine girmeyi bileceksin. "Adım Hıdır, bildiğim budur"la olmuyor işte. Oyunun adı futbol, iki kere iki her zaman dört etmez! Fakat şurası kesin, hocanın yorum sorunu var. O sorun, onu yolun sonuna getirmiştir!

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.