- 25 Mart 2008
Yanal kalmalı
Takım savunması önemli
Öncelikle "yetersiz" açıklamasına katılmıyorum. Fener ve Beşiktaş hariç her takım kadar futbolcu kalitesi Trabzonspor'da var. "Savunmanın 4 sakarı" üzerine kurduğu taktikle İstanbul BŞB, Beşiktaş'ı avladı. Alan savunması içinde hücum gücünü sıfırladı, çabuk ataklarla vurdu. Trabzonspor ne yaptı? Hep beraber rakip kaleye koştu. Hocanın sorunu takım savunması zaten. Çok gol atma isteği güzel, ancak top rakibe geçince kaleni savunman gerekiyor. Bakın kazanılan maçlara, ilk sebep doğru savunma yapılmasıdır. Rakiplerin baskı kurması kötü bir şey değil. Lig mücadelesi bu, her rakibin bir gücü var. Dünyanın en iyileri de savunuyor. İtalya'ya Dünya Kupası'nı kazandıran sebep savunmadır. Aynı şekilde son Avrupa şampiyonu Yunanistan takım savunması ile zirveye çıkmıştır. Evet hoca kalsın. Yeni bir maceraya atılmasın Trabzonspor. Dahası gelecek hocanın uygulamasından emin değilim. Nice şöhretler geldi geçti, verdikleri zarar hediye kaldı. Takım savunması çekincesi kalmak şartıyla Ersun Yanal'ın devamından yanayım.