- 10 Mart 2008
Başlangıç olsun
Basamaklar adım adım!
Sakın yanlış anlaşılmasın. "Teknik direktör Ersun Yanal başaramaz" demiyorum, basamakları adım adım çıkmasını tavsiye ediyorum. Hocam da çok iyi biliyordur; yükselmenin birinci kuralı "takım savunması"dır. "Zayıf rakip" sözünü hiç dikkate almıyorum. Oyun şablonunun öneminden bahsediyorum. Ondan sonra yeterlilikleri konu edebiliriz. Maç kazanmada "kalecinin rolü"nü tartışabiliriz. Dörtlü savunmayı, orta sahayı, forveti tek tek analiz edebiliriz. Bir iki kişinin futbolunu her birine mal edemeyiz. O mantıkla forma giyecek futbolcu kalmaz. Değirmene döndürürüz bünyeyi. Açabiliriz konuyu; şu kadronun hiçbirine kıyamam aslında. Oynuyorlar da nitekim. Ederini sorarsanız "yardımcı rol" derim. Her bölgeye bir ast solist olsun isterim. Taffarel, Popescu, Hagi'nin Galatasaray'a katkısını örnek gösteririm. Hakem Özgüç Türkalp dünkü maçta iyi bir yönetim gösterdi.