14 Ağustos 2015 | Cuma

Açık futbola darbe

Futbol; Dünya'nın ve Türkiye'nin en sevilen oyunu… Futbol aynı zamanda; televizyon izleyicisinin ekranda görmekten en çok hoşlanacağı şey. 1990'lardan bu yana artan ivmeyle büyüyen "Futbol endüstrisi" için en önemli vitrin, şüphesiz ki; televizyon yayınları.
Her yıl artan ilgi, sosyal ve ekonomik değerlerdeki yükselişi de beraberinde getiriyor şüphesiz. 2000'lerin arifesinde, 70 bin dolar gibi bir bedelle İngiltere Premier League'in yayın haklarını alışımızı daha dün gibi hatırlıyorum.
Ya şimdi; aynı haklar kaç milyon euro sizce?...
Pasta büyüdü, futbolcular, maç biletleri ve elbette ki yayın hakları hayli pahalandı. Pek çok futbol ürünü ekonomik karşılığın kısıtlılığında, yayın teknolojilerinin elverdiği ölçü ve biçimde ''paralı TV'' kurgusuyla izleyicisine ulaşmak durumunda kaldı.

Diğerlerinin suçu ne?

RTÜK spor maçlarındaki reklam yayınlarına dair getirdiği son yasak ve kısıtlamalarıyla, paralı kanallarda olması garipsenen bazı reklam türlerine son verdi. Öyle ya; zaten para ödenilen bir yayınını izlerken, top da oyundayken, ekrana gelen çiğköfteci logosu tuhaf kaçıyordu. Peki ama; açık kanalların suçu ne?
RTÜK'ün yeni bir mevzuatla, maçlar sırasında, tv reklam filmleri ve tv reklam bantlarını aynı kefeye koymasından daha büyük bir yanlışı var; paralı kanallar ile halkın bedava izleyebildiği açık kanalları aynı kefeye koymak. İşin doğasını yakından bilen benim gibi birisi için bu, çok vahim sonuçlar doğurabilecek büyük bir yanlış. Neden mi?...
Dijital yayın platformları ve şifreli kanalların en önemli gelir kalemi "Abonelik ücretleri".
Açık kanallarsa sadece reklam verenlerden topladıkları parayla dönmekte.

Nasıl başedecekler?

Yeni RTÜK mevzuatı sonucu, ağır yaptırımlarla kısıtlanan ''bant reklamlar'', bedava izlenen ''açık'' TV kanalları için spor ürünlerini yayınlamanın cazibesini hayli azaltacak.
Geçen sezon Ziraat Türkiye Kupası'nda yayınladığımız maçların gördüğü ilgi, ortaya koyduğu değerler uyarınca, bu duruma üzülmemek elde değil. Hiçbir bedel ödemeden dünya yıldızları, yıldız adayları, gönül verdiği takımlar ayaklarına kadar gelmişti.
Bu yayınlar için TFF'ye ödediğimiz hayli yüksek yayın bedeli, bu yayınları gerçekleştirmek için kullandığımız son teknoloji ürünü ekipman, kaliteli ekiplerin tüm maliyeti için tek kaynak "Reklamlar"
RTÜK son kararıyla, gelirinin çok küçük bölümünü reklamlardan elde eden paralı kanalları değil, gelirinin tamamını reklamlardan elde eden açık kanalları vurdu. Umarım bu yanlışlık en kısa sürede kamu yararına yeniden düzenlenir. Keza, halkımızın büyük bir bölümü spor ile ancak açık kanallar aracılığıyla buluşabiliyor. Açık kanallar reklam gelirindeki bu büyük kayıpla ne kadar baş edebilir, emin değilim?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

GÜNÜN DİĞER YAZARLARI

SON DAKİKA
Anasayfa Anasayfa Beşiktaş Beşiktaş Fenerbahçe Fenerbahçe Galatasaray Galatasaray Trabzonspor Trabzonspor